• Dalen, vrijdag 4 november ’22

Na de vorige wedstrijdavond, op 14 oktober, telden we de dagen af totdat het weer zo ver was. En afgelopen vrijdag, 4 november, was het eindelijk weer zo ver. Bijna alle vrouwelijke leden van VIOS waren van de partij; met maar liefst 13 speelsters vertrokken we naar Dalen.
    Bij aankomst was er nog geen enkel spoor van tegenstanders te bekennen en er was geen kleedkamerindeling gemaakt, dus deelden we onszelf in, in kleedkamer 1. Het was nog even zoeken in de tas met kleding, maar uiteindelijk had iedereen een goed tenue te pakken en ruim op tijd waren we klaar om aan de warming up te beginnen. Het was een heldere, frisse avond en dat zorgde voor een nat veld. Goede omstandigheden dus.
    Helaas hoorden we tijdens de warming up dat KSC het deze avond liet afweten, dus in plaats van drie wedstrijdjes, zouden we er maar twee spelen. Tegen Dalen en tegen BDE. Gelukkig wel gelijk achter elkaar aan, zodat de derde helft mooi op tijd kon beginnen.
    We begonnen met de wedstrijd tegen Dalen en gingen prima van start. We hadden overwicht en het lukte bij vlagen goed om de bal rond te spelen. Er werden zelfs kansen gecreëerd. Maar ja, als je ze niet afmaakt, treedt er een bekende voetbalwet in werking: dan scoort de tegenstander. Dalen kwam op voorsprong, 1-0.
    Doordat wij met zoveel dames op pad gegaan waren, waren er nog wel wat geheime wapens in te brengen. De meerderheid van het team werd gewisseld en daarbij kwam ook Ilse van Es het veld in. Dit zorgde er al snel voor dat de achterstand een gelijke stand werd en uiteindelijk maakte Ilse zelfs nog de winnende! 1-2!
    Nu stond ons nog de wedstrijd tegen het altijd sterke BDE te wachten. We hebben niet de illusie van dit team, dat al heel lang samenspeelt, te kunnen winnen, maar tegenstand bieden kunnen we wel! Verdedigend waren we sterk deze avond en dat zorgde ervoor dat we met opgeheven hoofd het veld konden verlaten, met een 4-0 verlies tegen BDE.
    Nu rest ons in deze najaarscompetitie nog één voetbalavond. Op vrijdagavond 18 november voetballen we, op de velden van VIOS, de laatste wedstrijdjes van deze ronde. We verwachten natuurlijk veel publiek en vooral de beste derde helft tot nu toe!